Gemberthee maken!

Hoe maak je de perfecte gemberthee en de voordelen ervan!

gemberthee maken
hoeveel gemberthee per dag

Zelf Gemberthee maken en bewaren

Wil jij de perfecte gemberthee maken? Wij leggen je hier uit hoe je die het beste kunt maken en ook hoe je gember of gembersap kunt bewaren. 

Gemberthee is eigenlijk heel makkelijk te maken. Je kunt het met verse gember doen, maar het is nog makkelijker met gembersap van G’nger. Wij raden je aan om de G’nger Pure te gebruiken voor het maken van een gemberthee. Je hebt hiervoor 1 eetlepel gembersap nodig, makkelijk toch? Wil je het jezelf nog makkelijker maken? Dan kun je het beste gebruik maken van onze schenktuit. 

Gembersap van G’nger kun je na openen het beste maximaal 3 weken in de koelkast bewaren. 

Hoe vaak per dag mag je gemberthee drinken?

Wij raden aan om niet meer dan 60ML gembersap per dag te nuttigen. In 1 eetlepel zit +- 10 ML, dat betekend 6 kopjes gemberthee. Ben jij een gember fan en doe jij er veel meer gembersap in? Dan raden wij aan om max 3 kopjes thee te drinken met gembersap.

gemberthee met citroen maken
gemberthee met citroen maken

Gemberthee met citroen

Het perfecte recept voor gemberthee met citroen. Je vindt het hier! Wij leggen het stap voor stap voor jou uit.

Benodigdheden gemberthee 

  • 1 eetlepel G’nger Pure
  • 1 schijfje citroen
  • Gekookt water
 

Bereiding 

  1. Doe met een de G’nger schenktuit de hoeveelheid gembersap in een eetlepel
  2. Giet dit vervolgens in jouw favoriete theemok 
  3. Snij een schijfje citroen af van een citroen 
  4. Voeg dit ook toe aan een theemok 
  5. Als laatste voeg je gekookt water aan het geheel toe. Wacht minimaal 5 minuten zodat de smaken goed tot zijn recht komen.

Gemberthee gezond

Er zijn veel vragen omtrent de gezondheid van gemberthee. Gember heeft wetenschappelijk een aantal voordelen. Wij lichten er hier een aantal toe.

Gemberthee afvallen

Er is een onderzoek waarbij onderzoekers aantonen dat gember spijsverteringsenzymen kan stimuleren. Het lichaam heeft daardoor minder tijd nodig om eten te verteren [1]. Constipatie zou hierdoor eventueel minder kunnen worden en dit zou een positief effect op afvallen kunnen hebben. Of het echt werkt? Je kunt het zeker zelf testen! Daarnaast is het tijdens een dieet altijd verstandig om veel water te drinken. Gember toevoegen aan je water maakt het drinken hiervan een stuk aangenamer. 

Gember & zwanger

Gemberthee drinken als je zwanger bent? Een studie [2] wijst uit dat gember zou kunnen helpen bij ochtendmisselijkheid tijdens de zwangerschap. 

Waarom is verse gemberthee gezond?

Wil jij weten of gember gezond voor je is? Je leest hier meer over op deze pagina. Zo schijnt gember goed te zijn voor onder andere: verlichten van spierpijn, te helpen bij menstruatiepijn, betere spijsvertering en een betere bloedsuikerspiegel. 

verse gemberthee maken
gemberthee maken

Koude gemberthee maken

Het perfecte recept voor koude gemberthee? Oftewel een gember ijsthee. Heerlijk verfrissend in de zomer en zeker één van onze favorieten. 

Benodigdheden gember ijsthee

  • 3 eetlepels G’nger Original
  • 2 schijfjes citroen en sinaasappel
  • Gekookt water
 

Bereiding gember ijsthee

  1. Doe met een de G’nger schenktuit de hoeveelheid gembersap in een eetlepel
  2. Vervolgens giet je dit in een waterkan (hitte bestendig), gebruik voor een 1L kan ongeveer 3 eetlepels
  3. Snij 2 schijfjes citroen en 2 schijfjes sinaasappel af en voeg dit toe aan de waterkan
  4. Voeg dit ook toe aan de kan 
  5. Als laatste voeg je gekookt water aan het geheel toe, door gekookt water toe te voegen trekken de smaken beter. 
  6. Laat dit vervolgens minimaal 2 uur afkoelen in de koelkast. En dan heb jij een heerlijke gember ijsthee. 

Gemberthee vers of zakje

Onze voorkeur heeft natuurlijk verse gember van G’nger. Je kunt daarnaast ook kiezen voor een theezakje. Dit heeft niet onze voorkeur, omdat er vaak stoffen aan thee in theezakjes zijn toegevoegd. Zelfs bij biologische varianten. Als je niet voor G’nger kiest dan zou je natuurlijk altijd nog voor de gemberstronk kunnen kiezen. 

[1] Platel K and Srinivasan K. Digestive stimulant action of spices: A myth or reality? Geraadpleegd via: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15218978

[2] Ernst E, Pittler MH. Efficacy of ginger for nausea and vomiting: a systematic review of randomized clinical trials. Geraadpleegd via: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10793599