Gembersap Kopen

Snel en gemakkelijk biologische gembersap kopen van G'nger.

gembersap bestellen
gembersap gezond

Hoeveel gembersap per dag?

Wij raden aan om ongeveer 60ML gembersap per dag aan te houden. Je kunt uiteraard zelf testen wat voor jou het beste werkt. 

In 1 gemberthee raden wij aan om 10ML gembersap toe te voegen, voor een shot tussen de 30-60ML. Dit is vooral afhankelijk van hoe jij jouw gembersap wil nuttigen. 

Gembersap bestellen?

Ben jij op zoek naar gembersap zonder toegevoegde suikers? Bij G’nger hebben wij dit! Onze G’nger Pure bestaat uit 94% gember uit Peru. Veel mensen vinden pure gembersap intens, daarom kun je onze Pure afwisselen met de Original, perfect als kant-en-klare shot in een groot verpakking ook zonder toegevoegde suikers.

gembersap kopen
gembersap kopen

Gembersap gezond

Er lopen momenteel veel onderzoeken naar de gezondheidsvoordelen van gember en gembersap. Wij hebben de meeste hieronder op een rij gezet: 

  • Gember helpt bij misselijkheid [1]
  • Last van spierpijn? Probeer gember om het te verlichten [2]
  • Positief effect op de spijsvertering [3]
  • Helpt bij een verzadigd gevoel wat positief kan werken bij een dieet [4]
  • Gember kan helpen bij een frisse adem

 

Gembersap maken

Het is niet heel ingewikkeld om zelf een gembersap te maken. Het is wel lastig om gembersap te maken met een blender. Het zou een optie kunnen zijn zodra je er veel water aan toevoegt. 

Wel zelf gembersap maken? Dan heb je een slowjuicer nodig en heel veel stronken gember. Wil jij het makkelijk houden? Dan kun je het beste gembersap kopen van G’nger. Onze pure variant heeft 94% gember, waardoor hij heel puur is. 

Je kunt onze pure variant ook mixen met kurkuma. De combinatie gember kurkuma is in korte tijd heel populair geworden door de gezondheidsvoordelen van beiden wortels. 

gember-afvallen

Wat doet gember bij afvallen?

Uit wetenschappelijk onderzoek [4] is gebleken dat gember helpt bij het krijgen van een verzadigd gevoel. Als je een warme gemberthee drinkt vermindert dit je honger gevoel. 

Naast een verzadigd gevoel helpt gember ook bij het stimuleren van je spijsvertering [3].
Gember stimuleert je alvleesklier om meer spijsverteringenzymen aan te maken. Deze enzymen helpen bij het afbreken van vetten en suikers. 

Ben jij bezig met een dieet en wil je gember proberen? Bij een dieet is het belangrijk om genoeg water te drinken. In G’nger gembersap zitten geen toegevoegde suikers dus het is een goede stimulans om meer vocht tot je te nemen. 

Hoe gebruik ik gembersap?

Je kunt gembersap voor verschillende doeleinde inzetten. Hierbij een aantal voorbeelden. 

  • Gembershots! G’nger is perfect als gembershot, hierbij raden wij de G’nger Original aan
  • Je kunt met 10ML gembersap een heerlijke gemberthee maken
  • Gebruik gembersap als limonade
  • Liever geen alcoholisch drankje? Gembersap kun je heel goed gebruiken voor een pittig en verfrissend drankje
  • Ben jij een bakker? Je kunt gember heel goed gebruiken in veel baksels
  • Hou jij van Aziatisch eten? Gember wordt veel gebruikt in de Aziatische keuken, maar in plaats van een gemberstronk kun je ook gembersap gebruiken

Zoals je ziet kun je gember multifunctioneel inzetten. Daarnaast kun je ook eindeloos afwisselen met gembershots en gemberthee, daarom hebben wij daar ook een aantal ideeën voor. Zodat, als jij onze gembersap besteld, jij genoeg inspiratie hebt: 

  • Pure gembersap (speciaal voor de diehards)  
  • Gembersap met citroen
  • Kurkuma gembershot
  • Gember sinaasappel combinatie
  • Gemberthee met kaneel (onze favoriet!)

[1] Ernst E, Pittler MH. Efficacy of ginger for nausea and vomiting: a systematic review of randomized clinical trials. Geraadpleegd via: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10793599

[2] Christopher D Black 1 , Matthew P Herring, David J Hurley, Patrick J O’Connor. Ginger (Zingiber officinale) reduces muscle pain caused by eccentric exercise.  Geraadpleegd via: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20418184/

[3] Platel K and Srinivasan K. Digestive stimulant action of spices: A myth or reality? Geraadpleegd via: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15218978

[4] geraadpleegd op: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3408800/